اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آبگیری ۸۰هزار هکتار از تالاب بندعلی‌خان ورامین/ پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه احیاءمی‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: حدود ۸۰هزار هکتار از تالاب بندعلی خان امسال نسبت به سال گذشته با توجه به بارندگی‌های خوب آبگیری شده است.

آبگیری ۸۰هزار هکتار از تالاب بندعلی‌خان ورامین/ پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه احیاءمی‌شود

علی اصغر سپهوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تالاب بندعلی‌خان امسال نسبت به سال گذشته با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشت حدود ۸۰هزار هکتار این تالاب آبگیری شده است و پرندگان مهاجر مثل درنا، هوازی، خودتگاه، لک لک و اردک در این تالاب حضور دارند.

وی افزود: وضعیت پوشش گیاهی اطراف تالاب بندعلی‌خان بسیار مناسب است و گل‌دهی درختان مخصوصاً درختان گز در سطح تالاب رشد خوبی داشته و منظره و جلوه بسیار زیبایی به این مکان داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک اضافه کرد: اگر در این فصل شرایطی باشد که توریست‌ها بیایند و از تالاب بازدید کنند و این مناظر زیبا و چشم‌انداز را ببینند بسیار لذت خواهند برد.

سپهوند به توسعه و احیاء پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه و احیاء پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه در وسعت هزار هکتار از این مراتع پروژه ذخیره نزولات جوی با احداث سامانه‌های هلالی آبگیر همراه با کاشت بذر گیاهان بومی منطقه شامل درمنه دشتی اجرا شده است که به مدت دو سال تحت قرق قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه توسعه و احیاء پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه نقش ارزنده‌ای در ازدیاد پوشش علوفه‌ای مراتع و جذب نزولات آسمانی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک با بیان اینکه احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد ریال از محل صندوق توسعه محلی به اجرا رسیده است، تصریح کرد: به منظور احیاء جنگل‌های دست کاشت تاغ ورامین پروژه احداث سامانه‌های هلالی آبگیر و هرس و حذف شاخه‌های خشک و عملیات بهداشتی به مساحت ۵۰۰هکتار با اعتباری حدود ۵میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

سپهوند در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه دوست‌داران و همراهان طبیعت می‌خواهیم از طبیعت مراقبت و محافظت کنند و چنانچه هرگونه تخلف و دست‌درازی به بخش‌های منابع طبیعی مشاهده کردند با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس گیرند که بلافاصله مأموران منابع طبیعی به منطقه اعزام و از هرگونه تصرف و تجاوز جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول